Mitt distrikt

På våra kontor får du hjälp av våra fastighetsvärdar, kundförvaltare och förvaltare. Du träffar samma personer varje gång, som kan huset och har koll på grannskapet. Det resulterar i enklare kommunikation och ökad trygghet.

Vad kan jag göra på kontoret?

På kontoret kan du uträtta ärenden som du tidigare har fått hjälp med i receptionen på Storgatan.

Det mesta kan du göra digitalt, men skulle du behöva vår hjälp kan vi hjälpa dig med det här på distriktskontoret:

  • Hyresfakturor – om du har frågor, behöver hjälp eller vill skriva ut din faktura.
  • Hyresavtal – på distriktskontoret kan vi hjälpa dig om du vill ha en kopia på ditt hyresavtal.
  • Blanketter.
  • Påsar för återvinning av matavfall.
  • Elektroniska passersystem - vi hjälper till med behörigheter och Aptus-brickor.
  • Nyckelhantering – ska du lämna in, hämta ut eller beställa nya nycklar hjälper vi dig på distriktskontoret.
  • Mina sidor – om du behöver hjälp med registrering, ladda upp dokument, göra intresseanmälan eller har generella frågor om Mina sidor.
  • Möte med någon hos Telge Bostäder – har du bokat ett möte med någon i personalen kommer mötet oftast att ske på ditt distriktskontor.
  • Allmänna frågor om Telge Bostäder.

Vilket distrikt tillhör jag?

Som hyresgäst hos oss hör du till ett av tre distrikt; det västra, södra eller östra distriktet. På ditt kontor finns den personal som arbetar närmast dig som kund.

Sök på adress:

Felanmälan

För att göra en felanmälan ska du vända dig till vår kundservice. Du kan göra en felanmälan här: