- Telge
- Kundservice
- Ledningskollen
Ledningskollen - fråga först, gräv sen
Telge Nät och Telge Elnät försörjer stadens invånare med el, fiber, värme, kyla samt vatten och avlopp. Ledningsnät som är en förutsättning till ett fungerande samhälle.
Kontakta oss 10 dagar innan arbetet
Ta kontakt med oss minst tio arbetsdagar innan du sätter spaden i marken då det är viktigt, ibland livsviktigt, att ledningarna inte skadas och resulterar i avbrott för exempelvis sjukhus, industrier och handel.
Beställ enkelt din ledningsanvisning hos Ledningskollen.
Beställ ledningsanvisning
När du beställer en ledningsanvisning av oss på Telge Elnät ingår det att vi kommer ut och markerar var ledningar och kablar finns. Kontakta oss tio arbetsdagar innan du börjar gräva.
- Registrera dig på Ledningskollen
- Rita in ditt önskade arbetsområde på kartan
- Ange vilka aktörer som berörs
- Kontaktinformation dit ditt underlag ska skickas t ex mejl eller postadress
- Kompletterande information
- Ärendeöversikt, sammanställning av dina uppgifter
- Ditt ärende är nu skapat
- När vi på Telge Elnät skickat vår notis till dig behöver du logga in på Ledningskollen och bekräfta att angivna åtgärder är genomförda.
- Tar emot din förfrågan
- Analyserar ditt ärende
- Kontaktar dig för eventuella kompletteringar
- Bekräftar ditt ärende med åtgärder och kommentarer
- Skickar en notis till dig.
Har du frågor?
Kontakta vår kundservice:
Riktlinjer för schakt och grävarbeten
Alla kan använda Ledningskollen
Privatpersoner, företag, myndigheter och kommuner som planerar att gräva, schakta eller spränga på en specifik plats kan använda sig av Ledningskollen.
Att ställa frågor eller registrera sig som ledningsägare är kostnadsfritt, du behöver bara registrera ett konto. Webbtjänsten drivs av kommunikationsmyndigheten PTS.